Nyhedsbrev 2018-01

Til Grundejerne i Grundejerforeningen

Strandgårdsparken

 

25.01. 2018

Nyhedsbrev 2018 – 01      

 

Nyhedsbrevet informerer om:

 

  1. Fastelavnsfest aflyst.
  2. Topplader på skralderum fra Friberg.
  3. Containerpladsen.
  4. Den nye affaldssortering.
  5. Bestyrelsen her og nu.

 

1. Fastelavnsfest aflyst.

Vi ved det er en meget sen udmelding, men vi har afventet om salen på Strandgårdsskolen ville blive klar inden Fastelavn. Det bliver den ikke.

Fastelavnsudvalget har ikke ønsket, at benytte alternativet Vibeholmskolen, og bestyrelsen har ikke fundet det muligt, at benytte Varmecentralen, som pt. er fyldt op med bl.a. affaldsstativer.

Fastelavnsudvalget vender stærkt tilbage næste år, og mon ikke de kan diske op med noget ekstra godt J

 

2. Topplader på skralderum fra Friberg.

Friberg har haft udfordringer med toppladerne, som, pga. det kolde og fugtige vejr, bliver grå når de er nymalede.

Derfor opsætter firmaet nu skralderum hvor toppladerne ikke er malet.

Friberg kommer tilbage i foråret og maler toppladerne.

Grundejerne bliver for nuværende kun opkrævet prisen for skralderummet uden maling af topplade, og vil, til foråret når toppladen bliver malet, modtage faktura for dette.

 

3. Containerpladsen.

– er det nye navn på vores Genbrugsplads.

Ishøj Kommune har, igennem de seneste par år, ikke villet acceptere navnet, da de mener vi ikke har en genbrugsplads. Det har kommunen ellers oprindeligt døbt den, og endda leveret et fint skilt med navnet.

Bestyrelsen og foreningens medarbejdere har derfor lavet en lille meningsmåling om det nye navn. Valget er truffet på baggrund af, hvad vi alle oplever grundejere kalder pladsen, når de ikke kalder den genbrugsplads.

Så nu hedder det Containerpladsen fremover J

 

4. Den nye affaldssortering.

Vi nærmer os hastigt den nye sortering af dagrenovation, som starter d.1.3.

Det betyder, at man skal have lavet sit nye affaldsrum, hvor der er plads til min. 2 typer sortering, nemlig madaffald og restaffald.

 

De eneste der er undtaget for, at være klar, er de huse der venter på at få flyttet ”gravstenen”.

I uge 7 og 8 vil I alle modtage en velkomsthilsen fra Vestforbrænding, samt en pakke med bio-spand, sorteringsvejledning mm.

Fra d. 1.3. vil der være affaldssæk i jeres madaffaldsrum, og I skal gå i gang med at sortere.

Containerpladsen vil udvide åbningstiden til 5 gange ugentligt, vi melder tiderne ud senere.

 

5. Bestyrelsen her og nu.

På generalforsamlingen d.28. nov. 2017 blev der valgt 4 nye medlemmer til bestyrelsen. Den ene, Mogens Elbek, var trådt ind i bestyrelsen i juni 2017, da han var suppleant.

De øvrige tre nye er Birthe Vangsgaard, kasserer, Marianne Jensen og Erik Hansen. Det har været dejligt, at få friske kræfter ind, og alle har budt ind på mange arbejdsopgaver, så nu ser det fornuftigt ud, mht. at løse de opgaver foreningen står over for.

I øjeblikket er de opgaver bl.a. affaldssorteringen, ny lokalplan, verserende sager om asfaltarbejdet, renovering af varmecentralen og udvalg om fællesantennen.

Referatet af generalforsamlingen er undervejs, men referenten havde sine udfordringer med alle de tekniske termer om varmemålere og affaldssortering, så der arbejdes på sagen…

 

 

 

Mvh.

Grundejerforeningen Strandgårdsparken

Pernille Møller

formand

0

Din varekurv