Nyhedsbrev 2025 – 03

Til Grundejerne i Grundejerforeningen

Strandgårdsparken

17. marts 2025

Tilmeld dig Nyhedsbrev på mail – og læs Nyhederne mens de er friske!

Tilmeld her: https://strandgaardsparken.dk/nyhedsbrev/

 

Nyhedsbrev 2025 – 03

 

Nyhedsbrevet informerer om:

  1. Fjernvarme.
  2. Referater af bestyrelsesmøderne.
  3. Nye ansigter.
  4. Skiltning på stamvejene
  5. Radius laver arbejde i gårdene.
  6. Affaldssituation.
  7. Oprydning.

 

1. Fjernvarme.

Der er kommet nye tariffer fra Ishøj forsyning. Derfor vil der i kommende regnskabsperiode ske en ændring på acontobeløbet, som opkræves for den enkelte husstand.

Ishøj Forsyning har hævet tarifferne med 9,68% pr. 1. januar 2025 og gældende til 30. april 2025. Der vil ikke blive ændret i vores bidrag til varmen for perioden januar-april, men vær opmærksomme på, at I evt. med årsopgørelsen kan forvente, at der kan komme en difference i forhold til, hvad man har været vant til.

Pr. 1. maj 2025 hæver de prisen igen. Denne gang kommer det til at være en stor stigning på næsten 60% inkl. Den stigning, der var i januar. Dette vil medføre, at vi skal bidrage yderligere til varmen, og den stigning, som blev vedtaget på Generalforsamlingen i november 2024, er ikke nok. Der blev godt nok vedtaget en stigning på 14% (til 1390 kr.), men dette er desværre slet ikke nok, og derfor er vi nødsaget til at lade det stige til de 1950 kr. pr. husstand fra d. 1. juli 2025. VI har som grundejerforeningen ingen indflydelse på tarifferne. De kommer direkte fra Ishøj forsyning. Vi videreformidler blot informationen, så snart vi bliver informeret.

 

2. Referater af bestyrelsesmøderne

Bestyrelsen har vedtaget, at referater af bestyrelsesmøderne igen vil blive offentliggjort på hjemmesiden. Referaterne vil være beslutningsreferater, så alle grundejerne kan se, hvad der bliver drøftet og vedtaget.

 

3. Nye ansigter

På kontoret valgte Maia at opsige sin stilling pr. 28. februar 2025. Her var vi så heldige at kunne ansætte Hanne allerede d. 17. februar, så der var to ugers oplæring. Hanne er derfor vores nye ansigt på kontoret, og vi håber I alle vil tage godt imod hende.

I driften har Søren længe holdt skansen ene mand, men her har vi fået Mikkel til at starte d. 1. marts 2025, så vi igen er fuld bemandet på driften. Vi glæder os til at Mikkel er helt inde i tingene og tag endelig godt imod ham, når I møder ham i vores dejlige forening.

 

4. Skiltning på stamvejen

De skilte, der har stået på stamvejene, har ikke været fyldestgørende nok, ifølge Vej og Park (Ishøj kommune), de skilte vil blive rettet her i foråret. Derfor kan der komme andre regler på stamvejene for især parkering. Vær derfor obs på, at I ikke må parkere der.

 

5. Radius laver arbejde i gårdene.

De fleste grundejere har nok bemærket eller oplevet, at Radius er i gang med at udskifte eltavlerne i gårdene. Dette er ikke et arbejde, som grundejerforeningen er involveret i, derfor kan kontoret heller ikke hjælpe med, hvornår de kommer hos jer, hvor længe det varer osv. Hvis I oplever problemer, skal I selv kontakte Radius på tlf. 70204800 (dagtimerne) eller ved akut strømmangel kan man ringe på tlf. 70205800. Der kan også sendes en mail til dem på: kundesuppport@radiuselnet.dk.

 

6. Affaldssituationen med Vestforbrændingen og Ishøj Kommune.

Bestyrelsen afventer stadigvæk et møde med Ishøj kommune og Vestforbrændingen (VF) ang. en varig løsning på det opstået affaldsproblem.

Pt. Skal alle Grundejere, der har behov for ekstra sække-afhentning, gå ind på VF’s hjemmeside og bestille mærkater. I kan få 4 stk. for 150 kr. og kan sætte et mærkat på en almindelig sæk (der er ingen restriktioner til sækken, andet end at den ikke må være mere end 120 L), husk at lukke sækken til.

Link: Bestil
(linket her virker på det digitale nyhedsbrev, som er sendt på mail til de tilmeldte og ellers ligger den på grundejerforeningens hjemmeside)

Skriv jeres adresse og følg anvisningen.

I kan også vælge at bestille en fast sæk til afhentning, dette gøres også på hjemmesiden, men koster 1500 kr. pr. år. Det vil være den enkelte grundejer dyrere at have fast afhentning frem for enkelte sække-ordningen. Husk, at der i sommerperioden (juni-august) bliver hentet hver uge.

I kan, på VF’s hjemmeside, finde ud af, hvilken dato I får afhentet skrald, da der er forskel i de enkelte gårde.

VF’s kundeservice kan også kontaktes på telefon 70257060, hvis man hellere vil ringe.

 

7. Oprydning – Plads til at drifte

Foråret nærmer sig, derfor skal vores drift til at feje skurgangene og slå græsset igen. I bedes derfor sørge for, at skurgangene er ryddet, så der kan fejes.

På brandstierne opleves der desværre at være en del affald og diverse ting, så derfor må alle gerne sørge for at få ryddet op på brandstierne, altså ydersiden af jeres hække og hegne, så driften kan komme til at slå græsset. Husk, at I selv skal sørge for de første 40 cm, da maskinerne ikke kan nå helt ind til kanterne. 😊

 

Mvh.

Bestyrelsen

Grundejerforeningen Strandgårdsparken

0

Din varekurv