Nyhedsbrev 2024 – 01

Til Grundejerne i Grundejerforeningen

Strandgårdsparken

26. Januar 2024

 

Tilmeld dig Nyhedsbrev på mail – og læs Nyhederne mens de er friske!

Tilmeld her: https://strandgaardsparken.dk/nyhedsbrev/

 

Nyhedsbrev 2024 – 01

 

Nyhedsbrevet informerer om:

  1. Regnvandsbrønde/asfalt på parkeringspladserne.
  2. Ladebokse.
  3. Tomrør.
  4. Parkeringsskilte.
  5. Fastelavn.
  6. Genbrugscontaineren.
  7. Kontoret.

 

1. Regnvandsbrønde/asfalt på parkeringspladserne.

På grund af den hårde frost har samlingerne i asfalten denne vinter udvidet sig mere end de plejer. Det har medført at regnvand og smeltevand i højere grad har kunnet løbe ned omkring regnvandsbrøndenes sider, og de er derfor begyndt at synke mange steder.

Det betyder at der flere steder er blevet spærret af ved regnvandsbrøndene med kegler, og selvom de står midt i det hele og kan være irriterende så MÅ DE IKKE FLYTTES.

Vi er ved at få belyst hvor omfattende skaderne er, og hvad der skal til for at løse det, men der er ingen tvivl om at det bliver en dyr omgang, og det er rigtig øv ☹

 

2. Ladebokse.

Som meddelt på Face Book, kom Clever endelig med på vognen, og har accepteret at montere deres bokse på vores skiltestandere.

Clever var startet ud med en prøvemontering på træplanker ved i Gård 7 – det er dog ikke en løsning vi finder optimal, både fordi den er tung, træ går hurtigere til og så vil det givetvis skabe udfordringer de steder hvor skiltestanderen IKKE står i et højbed.

Clever har nu meldt ud at de monterer på 3 mm stål eller aluplade (ikke perforeret), og vi kan tilføje at hjørner skal være afrundede, og kanter beklædes med gummi for forbipasserendes sikkerhed. Pladen skal min. være 643 mm X 240 mm. Hvis du bestiller hos Clever skal du oplyse at monteringen sker på ”pæl med tomrør, ligesom i Egelunden 41”.

Vi har dd. hørt at Norlys også er ved at acceptere forholdene, blot husk at grundejerforeningen også skal godkende løsningerne i sidste ende, og vi anbefaler på det kraftigste at man anvender stål eller aluplader, og sortlakerer dem, samt sikrer kanter/hjørner som beskrevet.

 

3. Tomrør.

Det burde sige selv, men det er IKKE tilladt at tage tomrør i brug uden at have betalt for dem!

Mange ønsker nu at tilkøbe tomrør, og det gøres ved at udfylde blanketten fra hjemmesiden igen, men kun krydse af i feltet vedr. ”tomrør” og så skrive at det er ”tillæg” (til eksisterende aftale). Atter aflevere den til kontoret, og så får du en ny aftale i din postkasse til underskrift. HUSK at returnere den underskrevne kopi i vores postkasse.

Du får også en vejledning vedr. tomrør, og den skal læses og følges inden du går i gang med arbejdet.

 

4. Parkeringsskilte.

Seneste nyt er at det ikke kun er os der klokker i det 😉

Skiltefirmaet var kommet til at taste alle de nummerplader de allerede havde fået lavet en gang til, og måtte trække produktionen tilbage igen. Det er faktisk rigtig synd for dem, for det er mange timers arbejde, og nok også en del penge de har tabt på det.

De rigtige tavler er nu bestilt, og vi har fået leveringsbekræftelser på dem, firmaet forventer at montere dem i uge 6, dvs. fra d.5.2.24, og så håber vi det holder 😊

Indtil da så benyt et hjemmelavet skilt, og lad være med at spamme kontoret ned med sure mails, det gavner ikke nogen, og er spild af vores tid og energi at skulle svare på.

 

5. Fastelavn.

På generalforsamlingen blev Fastelavnsudvalget udvidet til 4 medlemmer, så der bliver heldigvis Fastelavnsfest igen i år, søndag d.11. februar. Invitationen er omdelt til alle, har du ikke set den kan den ses/downloades fra hjemmesiden.

Det bliver en helt exceptionel fest, med nye tiltag og superflotte præmier, så glæd dig, og skynd jer at blive tilmeldt.

Man kan kun købe billetter ved at aflevere den udfyldte snip fra invitationen i vores postkasse, eller møde op ved de 2 salgs-arrangementer, hhv. d. 30.1. og 4.2.

Seneste tilmelding er 4.2. og du kan IKKE købe billetter i indgangen på dagen.

Udvalget har virkelig brug for hjælpende hænder, både d. om lørdagen og søndagen, d.10+11. februar, skriv til kontoret, hvis du har en time eller to du vil hjælpe med.

 

6. Genbrugscontaineren.

Der er nu en pæn flok frivillige, som vil drive Genbrugscontaineren, der nu er blevet døbt ”Loppen”.

Den er placeret ved siden af Containerpladsen, vil være åben hver søndag fra kl. 10-14 og vi forventer at den åbner søndag d.4. februar, men det melder vi mere ud om senere.

”Loppen” bliver et sted hvor du kan stille ting, som er fuldt funktionsdygtige og kan bruges af andre, eller du kan se om der skulle være noget du selv kan bruge. Mere information kommer ud når vi nærmer os.

 

7. Kontoret.

Da vi stadig er ramt af mangel på personale, bliver vi nødt til at forsætte med at holde lukket for henvendelser pr. telefon eller personligt.

Du kan sende en mail, eller lægge et brev i postkassen, og vi svarer hurtigst muligt. Dette gælder også vedr. lukning af vand, osv. mail og postkasse tjekkes flere gange dagligt.

Husk at vores akutnummer kun er til akut brug ved nedbrud på varme, terrænbelysning eller kloak, og ikke til bestilling af parkeringspladser, anmeldes af en lampe i udu osv, det er ikke akut.

Vi håber vi snart kan åbne op igen, og få en normal hverdag, og I bliver de første til at vide det 😉

 

Mvh.

Grundejerforeningen Strandgårdsparken

Pernille Møller

 Formand

0

Din varekurv