Referart af bestyrelsesmøde tirsdag d. 11. marts 2025

Grundejerforeningen Strandgårdsparken
Bøgelunden 7
2635 Ishøj.

Indkaldelse til bestyrelsesmøde på kontoret, Bøgelunden 7, tirsdag d. 11. marts 2025 kl.18:30

Dagsorden:

1. Formanden indleder mødet, og dagsorden godkendes med evt. supplementer

2. Renovation.
2.1. Status på kommunen
Vi afventer derfor Ishøj kommune om et svar på vores skriv, så forholdene hos Strandgårdsparken kan blive diskuteret, og der kan findes en løsning på vores beholder situation.

2.2. Nyhedsbrev
Der er i alt 7 punkter på det kommende nyhedsbrev:
Fjernvarme
Referat af bestyrelsesmøder
Nye medarbejder på kontoret
Skiltning på stamveje
Radius laver arbejde i gårdene
Affaldssituationen
Oprydning fra driften – skurgangene og på brandstierne.

 

3. Status på aftaler og leverancer fra sidste bestyrelsesmøde
3.1. Tariffer: Der er kommer nye tariffer med en stigning på 9,67% som gælder frem til 30. april. Pr. 1. maj kommer der en ordentlig stigning. Hvis vi samler hele stigningen, passer det med en stigning på ca. 60%. Hvis vi varsler, så stiger vi til 1950 kr. Vi skal derfor være opmærksomme på, at der, ved årsafregningen 24/25, formentlig ikke kommer penge retur.
Vi behøver ikke at holde en ekstraordinær generalforsamling, da det er faktuelle satser fra ishøj forsyning, så der er ikke et krav om indkaldelse.

4. Bestyrelsen
4.1. Temadag d. 14. april 8-15
4.1.1. Transport.
4.1.2. Sted/lokation – Glostrup Park Hotel
4.1.3. Dagsorden – Hvilke emner.
Der bliver lavet et udkast til en dagsorden.
4.2. Nyhedsbreve – kommende nyhedsbrev
Det bliver omdelt mandag.

5. Siden sidst på mail/telefon
5.1. Nogle har fået besked om lukning og andre ikke. Radius fortæller, at det har noget med deres underleverandører at gøre og fralægger sig ansvaret.

6. Grundejere – sagsbehandling
6.1. Til salg: EG 19, EG 33, EG 104, Gran 55, Tjørne 32, BØG 47 og Elme 36, Gran 51,
Tjørne 21 og Gran 30 er solgt pr. 1. marts
EG 53 er solgt pr. 1. april

7. Interne meddelelser
7.1. Økonomi
7.1.1. Økonomisk oversigt
Der er kommet løntimer på, som en tilføjelse for at vise gennemsigtighed.

7.2. Personale (Anonymiseret punkt)

7.3. Besigtigelser/Ansøgninger
Besigtigelser: Det foreslås, at besigtigelser overgår til driften på sigt. Alle er enige om dette, men der skal laves en tidsplan og en ordentlig overgang, så de føler sig sikre på opgaven og arbejdet bliver tjekket løbende.

7.4. Vedligeholdelse
7.4.1. Prisen på 3 nye rebstiger inkl. Levering og montering godkendes.
7.4.2. Der er flere steder, hvor SF-stenene er løse efter Radius har været forbi for at lave eltavler. Der laves en gennemgang af gårdene og der tages billede dokumentation, så der kan rettes krav mod Radius om udbedring – når alt arbejdet er slut.
7.4.3. Tirsdag d. 4. marts kom arbejdstilsynet uanmeldt. Vi fik lidt forskellige ting, der skal arbejdes med. Der er iværksat en plan for, at alt er i orden.

7.5. Varme

7.5.1. Status vandtab
Februar har været på 0.7 og det er meget lavt.
7.5.2. Status energiforbrug
GJ det ligger på 3400, og der er lidt højere end normalt, men ikke meget.
7.5.3. Nye tariffer – orientering. Det ændrer ikke noget. De falder med ½, så det er nærmest det samme.
Vandet er blevet lidt blødere. Vi har ligget på 19 eller 22, men nu er vi vidst nede på omkring 14.

8. Eventuelt

Der overvejes workshop med forskellige stande.
Utilfredshed med MAINBRAIN og deres mangler ved opsætning af nye brugere.
Der bliver lavet fast opfølgning på, hvor mange der har taget tomrør i brug

Til generalforsamlingen blev det nævnt, at nogen skal have nye termostater. Det bliver der fulgt op på.

 

Med venlig hilsen
Bestyrelsen
formand

0

Din varekurv