Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Strandgårdsparken tirsdag d. 27. november 2024

Referat af ordinær generalforsamling

i Grundejerforeningen Strandgårdsparken

tirsdag d. 27. november 2024

 

 

Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Strandgårdsparken onsdag den 27. november 2024, kl. 18.30 i Multisalen på Strandgårdsskolen.

 

Dagsorden:

                            

 

1. Valg af dirigent, samt stemmetællere

Advokat Henrik Dreyer blev valgt som dirigent

Som stemmetællere blev Jette Jørgensen, Egelunden 9 og Ghita Petersen, Bøgelunden 16 valgt.

Der var 205 stemmeberettigede inklusiv 42 fuldmagter. 

 

2. Godkendelse af indkaldelse og dagsorden

Henrik Dreyer erklærede generalforsamlingen for lovligt varslet og indkaldt samt beslutningsdygtig.

Dagsordenen blev godkendt.

 

3. Formandens beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år.

Skriftlig beretning var udsendt til samtlige grundejere inden generalforsamlingen.

Inge Hansen, Tjørnelunden 11 efterlyste noget om solceller i beretningen. Hertil svarede Pernille, at det har stået i de tidligere beretninger, og at det derfor bare vil være gentagelser. Pernille oplyste endvidere, at det nuværende anlæg skal gøres mere effektivt. 1/3 af foreningens forbrug til terrænbelysning dækkes af el fra solcellerne.

Herefter blev beretningen godkendt uden bemærkninger.

 

4. Fremlæggelse af det reviderede regnskab

For perioden 1. juli 2023 til 30. juni 2024

 

a) Godkendelse af driftsregnskab

Der var ikke modtaget skriftlige spørgsmål til det reviderede regnskab, som blev godkendt.

Henrik Østergaard, Egelunden 88 Syntes, at pris- og serviceniveauet var blevet for højt, f.eks. er der brugt kr. 180.000 til etablering af firkantsbede. Det er ikke almennyttige boliger. Susanne Sønderup, Fyrrelunden 33 m.fl. var ikke enig i dette synspunkt. Pernille svarede, at der var en dybere mening med de tiltag, der blev udført. F.eks. var det nødvendigt at opbryde noget af den faste belægning for at imødekomme den stigende mængde af nedbør, som fører til vandskader, og derfor var det besluttet at etablere firkantsbede.

 

b) Godkendelse af varmeregnskab

Varmeregnskabet blev uden bemærkninger godkendt.

 

5. Fastsættelse af kommende års kontingent (1. juli 2025– 30. juni 2026)

Dette sammen med bidrag til terrænbelysning.

Det udsendte budgetforslag, hvor kontingent er fastsat til kr. 625,00 pr. md. (uændret) og terrænbelysning til kr. 20,00 pr. md., (nedsat med kr. 5,00), blev vedtaget.

 

6. Fastsættelse af kommende års varmebidrag (1. juli 2025– 30. juni 2026)

 

6.1 Det udsendte budgetforslag, hvor varmebidraget er steget med kr. 170,00 pr.md. til kr. 1.390,00 pr. md., blev vedtaget.

 

7. Fastsættelse af bidrag til containerplads (1. juli 2025-30. juni 2026)

 

7.1. Forslaget, hvor bidraget til containerpladsen er kr. 75,00 pr. md. (uændret), blev vedtaget.

 

8. Fastsættelse af rykkergebyr

Foreslås uændret på 250 kr.

Forslaget blev godkendt.

 

9. Indkomne forslag.

 

9.1. Frivillig genbrugscontainer, Bilag 1.

Henrik Østergaard, Egelunden 88 var imod genbrugscontaineren, da han mener, at den er dyr, grim og kommer de forkerte til gode.

Max Haugaard Nielsen, Egelunden 51, der sidder i udvalget, har stor fornøjelse af at passe

containeren, fordi han ser de glade givere og modtagere og får kontakt med andre beboere.

 

Der skulle vælges mindst 8, men gerne 12 faste udvalgsmedlemmer til på skift at passe containeren, så alle ikke har for mange og for lange vagter.

I udvalget sidder p.t. Kirsten Ramsing, Kate Jørgensen, Max Haugaard Nielsen, Marianne Jensen, Merete Otterup-Nielsen, Finn og Arli Andersen.

Merete og Marianne ønskede ikke at genopstille. Marianne, fordi hun fraflytter foreningen.

Følgende opstillede og blev valgt:
Nurten Oztürk, Granlunden 74
Pia Wiegmans, Elmelunden 1
Jytte Hasselgren, Elmelunden 9

Der er således nok til at køre ordningen videre, men flere må gerne melde sig og gerne inden 1. januar 2025. Hvis nogen er interesserede, kan man henvende sig til kontoret.

På baggrund af dette blev forslaget om fortsættelse af Loppen med tilhørende el-installation vedtaget.

 

10. Valg af udvalg

 

10.1. Valg af Fastelavnsudvalg

 

Nuværende udvalgsmedlemmer:

 

Morten Juhl Thagaard, Bøgelunden 35 – Genopstillede ikke

Bente Dahm Johansen, Granlunden 131 – Genopstillede ikke

Tara Lübecker Vestergård, Egelunden 16 – Genopstillede ikke

Lisa Bastrup Tangrid, Egelunden 18 – Genopstillede ikke

 

Der skulle vælges mindst fire medlemmer, for at der kan afholdes fastelavnsfest i 2025.

Fastelavn afholdes søndag den 2. marts.

 

Det var kun Nurten Oztürk, Granlunden 74, der meldte sig til udvalget, så forsamlingen blev

orienteret om, at hvis man efterfølgende fik lyst til at deltage, kunne man rette henvendelse

til kontoret inden d. 15.12.2024.

 

10.2. Valg af Loppemarkedsudvalg

 

Nuværende medlemmer:

 

Carsten Pålsson, Tjørnelunden 14 – Genopstillede

Marianne Jensen, Granlunden 30 – Genopstillede ikke (fraflytter)

Rokiya Ahmed Ramzy, Egelunden 94 – Genopstillede ikke

 

Nyt udvalgsmedlem:

Paul Mitriu, Egelunden 80 – Opstillede

         

Der skulle vælges mindst fire medlemmer, for at der kan afholdes loppemarked i 2025.

Loppemarked afholdes i august.

 

Carsten Pålsson og Paul Mitriu blev genvalgt.

Der var ikke andre, der meldte sig til udvalget, så forsamlingen blev orienteret om, at hvis man efterfølgende fik lyst til at deltage, kunne man rette henvendelse til kontoret.        

 

11. Valg af formand for en 2-årig periode

 

Nuværende formand:

Pernille Møller, Granlunden 101 – Genopstillede ikke

 

Kandidater, som havde meldt sig til formandsposten:

Trina Enevold Bothoft Peetz, Poppellunden 3 – Opstillede, se bilag 2

Abdul Rehman Khan, Granlunden 45 – Opstillede, Se bilag 3

 

Abdul Rehman Khan havde meddelt, at han var blevet syg og undskyldte skriftligt, at han ikke  

kunne være til stede.

 

Anette Vitting, Fyrrelunden 71 Efterlyste bestyrelsesreferaterne på hjemmesiden, hvor de tidligere

havde været. Hertil svarede Pernille, at det arbejdes der på, dog skal referaterne været renset for 

personlige oplysninger, og der skal være personligt log ind.

 

Mette Mejlby, Granlunden 78 Takkede de to kandidater for, at de ville stille op, men havde brug for at høre lidt om de opstilledes mærkesager.

 

Trina oplyste, at hun havde flere mærkesager – Bl.a. gennemsigtighed, gode arbejdsforhold,

smidiggørelse og miljø. Og så er det vigtigt for hende, at der er enighed i bestyrelsen, da det ikke er formanden, som bestemmer alene.

 

Herefter gik man over til skriftlig afstemning.

Resultatet blev følgende:

Trina 196 stemmer

Abdul 5 stemmer

 

Dermed er Trina foreningens nye formand pr. 1.1.2025.

 

12. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer for en 2-årig periode

 

Kenan Vural, Poppellunden 11, Genopstillede

Ulrik Peetz, Poppellunden 3, Genopstillede, men udtræder af bestyrelsen, såfremt Trina blev valgt som formand *

John Christensen, Egelunden 27 – Genopstillede ikke

*2 fra samme husstand kan ikke sidde i bestyrelsen samtidig.
Der manglede således mindst 1 måske 2 nye bestyrelsesmedlemmer.

Da Trina blev valgt som formand, udtræder Ulrik af bestyrelsen. Kenan blev genvalgt, og der skulle således vælges yderligere to nye bestyrelsesmedlemmer.
Bilal Corap, Fyrrelunden 2 og Henriette Krestensen, Granlunden 103 stillede op og blev begge valgt for en 2-årig periode.

 

13. Valg af 3 bestyrelsessuppleanter

 

Benny Vahl-Møller, Fyrrelunden 101 – Genopstillede

Claus Daugbjerg, Fyrrelunden 14 – Genopstillede

Bente Dahm Johansen, Granlunden 131 – Genopstillede ikke

De to genopstillede blev valgt.
Der skulle vælges yderligere 1 bestyrelsessuppleant.
Anne Klitfod, Granlunden 115 meldte sig og blev valgt.

 

14. Valg af 2 interne revisorer

 

Bjarne Jensen, Fyrrelunden 18 – Genopstillede

Trina Peetz, Poppellunden 3 – Genopstillede ikke, såfremt hun blev valgt som formand.

 

Da Trina var valgt som formand, manglede der en intern revisor.

 

Max Haugaard Nielsen, Egelunden 51 meldte sig og blev valgt.

 

 

15. Valg af 2 revisorsuppleanter

 

John Hübner Andersen, Elmelunden 10 – genopstillede

Erik Hansen, Elmelunden 21 – genopstillede

 

Begge de genopstillede blev valgt.

 

16. Overrækkelse af gårdprisen

 

Gårdprisen gik til gård 12 – Poppellunden lige numre.

Pernille begrundede prisen således:

”Prisen går til en gård som ikke gør så meget væsen af sig selv. Legepladsen er velholdt uden at være prangende, og gården som helhed fremstår harmonisk. Man kan sige de går stille med dørene, og selv deres ansøgninger til legepladspuljen er beskedne. De vægter hyggen og fællesskabet omkring legepladsen, og har formået at få unge som gamle med.”

Der var mange fra gården til stede, og de fik samlet overrakt prisen på 8.000,-kr. og en buket blomster, som de var meget, meget glade for. Tillykke til dem.

 

17. Eventuelt

 

Næstformand Kenan Vural takkede alle de frivillige, der i løbet af året havde hjulpet til. Der lød også en stor tak til Pernille, Ulrik og John, som nu forlader bestyrelsen.

 

Rene Borresen, Bøgelunden 2 Opfordrede den nye bestyrelse til at tænke over papirforbruget i foreningen.

 

Seymanur Köse Cepe Egelunden 83 Har et meget lavt vandtryk på bruseren. Er det et generelt problem? Hertil svarede Pernille, at det er det ikke, og hvis det kun er den ene hane, så ligger problemet hos dem og ikke i foreningens rør. En grundejer svarede at der var et kendt problem med tilkalkning af vandrørene i bøjningen ud til badeværelset.

 

Dirigenten takkede herefter for en god og rolig aften.

 

 

 

          Dirigentens tiltrædelse af referatet:                                           Referent

 

 

 

        ____________________________ __________________________

        Henrik Brunsgaard Dreyer                                                Maia Munch

 

      

 

 

         Formand for grundejerforeningen                                   Referent

 

 

       ____________________________                        __________________________

       Pernille Møller                                                         Marianne Flindt

 

    Den 08. januar 2025

0

Din varekurv