Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Strandgårdsparken tirsdag d. 27. november 2024
Referat af ordinær generalforsamling
i Grundejerforeningen Strandgårdsparken
tirsdag d. 27. november 2024
Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Strandgårdsparken onsdag den 27. november 2024, kl. 18.30 i Multisalen på Strandgårdsskolen.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent, samt stemmetællere
Advokat Henrik Dreyer blev valgt som dirigent
Som stemmetællere blev Jette Jørgensen, Egelunden 9 og Ghita Petersen, Bøgelunden 16 valgt.
Der var 205 stemmeberettigede inklusiv 42 fuldmagter.
2. Godkendelse af indkaldelse og dagsorden
Henrik Dreyer erklærede generalforsamlingen for lovligt varslet og indkaldt samt beslutningsdygtig.
Dagsordenen blev godkendt.
3. Formandens beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år.
Skriftlig beretning var udsendt til samtlige grundejere inden generalforsamlingen.
Inge Hansen, Tjørnelunden 11 efterlyste noget om solceller i beretningen. Hertil svarede Pernille, at det har stået i de tidligere beretninger, og at det derfor bare vil være gentagelser. Pernille oplyste endvidere, at det nuværende anlæg skal gøres mere effektivt. 1/3 af foreningens forbrug til terrænbelysning dækkes af el fra solcellerne.
Herefter blev beretningen godkendt uden bemærkninger.
4. Fremlæggelse af det reviderede regnskab
For perioden 1. juli 2023 til 30. juni 2024
a) Godkendelse af driftsregnskab
Der var ikke modtaget skriftlige spørgsmål til det reviderede regnskab, som blev godkendt.
Henrik Østergaard, Egelunden 88 Syntes, at pris- og serviceniveauet var blevet for højt, f.eks. er der brugt kr. 180.000 til etablering af firkantsbede. Det er ikke almennyttige boliger. Susanne Sønderup, Fyrrelunden 33 m.fl. var ikke enig i dette synspunkt. Pernille svarede, at der var en dybere mening med de tiltag, der blev udført. F.eks. var det nødvendigt at opbryde noget af den faste belægning for at imødekomme den stigende mængde af nedbør, som fører til vandskader, og derfor var det besluttet at etablere firkantsbede.
b) Godkendelse af varmeregnskab
Varmeregnskabet blev uden bemærkninger godkendt.
5. Fastsættelse af kommende års kontingent (1. juli 2025– 30. juni 2026)
Dette sammen med bidrag til terrænbelysning.
Det udsendte budgetforslag, hvor kontingent er fastsat til kr. 625,00 pr. md. (uændret) og terrænbelysning til kr. 20,00 pr. md., (nedsat med kr. 5,00), blev vedtaget.
6. Fastsættelse af kommende års varmebidrag (1. juli 2025– 30. juni 2026)
6.1 Det udsendte budgetforslag, hvor varmebidraget er steget med kr. 170,00 pr.md. til kr. 1.390,00 pr. md., blev vedtaget.
7. Fastsættelse af bidrag til containerplads (1. juli 2025-30. juni 2026)
7.1. Forslaget, hvor bidraget til containerpladsen er kr. 75,00 pr. md. (uændret), blev vedtaget.
8. Fastsættelse af rykkergebyr
Foreslås uændret på 250 kr.
Forslaget blev godkendt.
9. Indkomne forslag.
9.1. Frivillig genbrugscontainer, Bilag 1.
Henrik Østergaard, Egelunden 88 var imod genbrugscontaineren, da han mener, at den er dyr, grim og kommer de forkerte til gode.
Max Haugaard Nielsen, Egelunden 51, der sidder i udvalget, har stor fornøjelse af at passe
containeren, fordi han ser de glade givere og modtagere og får kontakt med andre beboere.
Der skulle vælges mindst 8, men gerne 12 faste udvalgsmedlemmer til på skift at passe containeren, så alle ikke har for mange og for lange vagter.
I udvalget sidder p.t. Kirsten Ramsing, Kate Jørgensen, Max Haugaard Nielsen, Marianne Jensen, Merete Otterup-Nielsen, Finn og Arli Andersen.
Merete og Marianne ønskede ikke at genopstille. Marianne, fordi hun fraflytter foreningen.
Følgende opstillede og blev valgt:
Nurten Oztürk, Granlunden 74
Pia Wiegmans, Elmelunden 1
Jytte Hasselgren, Elmelunden 9
Der er således nok til at køre ordningen videre, men flere må gerne melde sig og gerne inden 1. januar 2025. Hvis nogen er interesserede, kan man henvende sig til kontoret.
På baggrund af dette blev forslaget om fortsættelse af Loppen med tilhørende el-installation vedtaget.
10. Valg af udvalg
10.1. Valg af Fastelavnsudvalg
Nuværende udvalgsmedlemmer:
Morten Juhl Thagaard, Bøgelunden 35 – Genopstillede ikke
Bente Dahm Johansen, Granlunden 131 – Genopstillede ikke
Tara Lübecker Vestergård, Egelunden 16 – Genopstillede ikke
Lisa Bastrup Tangrid, Egelunden 18 – Genopstillede ikke
Der skulle vælges mindst fire medlemmer, for at der kan afholdes fastelavnsfest i 2025.
Fastelavn afholdes søndag den 2. marts.
Det var kun Nurten Oztürk, Granlunden 74, der meldte sig til udvalget, så forsamlingen blev
orienteret om, at hvis man efterfølgende fik lyst til at deltage, kunne man rette henvendelse
til kontoret inden d. 15.12.2024.
10.2. Valg af Loppemarkedsudvalg
Nuværende medlemmer:
Carsten Pålsson, Tjørnelunden 14 – Genopstillede
Marianne Jensen, Granlunden 30 – Genopstillede ikke (fraflytter)
Rokiya Ahmed Ramzy, Egelunden 94 – Genopstillede ikke
Nyt udvalgsmedlem:
Paul Mitriu, Egelunden 80 – Opstillede
Der skulle vælges mindst fire medlemmer, for at der kan afholdes loppemarked i 2025.
Loppemarked afholdes i august.
Carsten Pålsson og Paul Mitriu blev genvalgt.
Der var ikke andre, der meldte sig til udvalget, så forsamlingen blev orienteret om, at hvis man efterfølgende fik lyst til at deltage, kunne man rette henvendelse til kontoret.
11. Valg af formand for en 2-årig periode
Nuværende formand:
Pernille Møller, Granlunden 101 – Genopstillede ikke
Kandidater, som havde meldt sig til formandsposten:
Trina Enevold Bothoft Peetz, Poppellunden 3 – Opstillede, se bilag 2
Abdul Rehman Khan, Granlunden 45 – Opstillede, Se bilag 3
Abdul Rehman Khan havde meddelt, at han var blevet syg og undskyldte skriftligt, at han ikke
kunne være til stede.
Anette Vitting, Fyrrelunden 71 Efterlyste bestyrelsesreferaterne på hjemmesiden, hvor de tidligere
havde været. Hertil svarede Pernille, at det arbejdes der på, dog skal referaterne været renset for
personlige oplysninger, og der skal være personligt log ind.
Mette Mejlby, Granlunden 78 Takkede de to kandidater for, at de ville stille op, men havde brug for at høre lidt om de opstilledes mærkesager.
Trina oplyste, at hun havde flere mærkesager – Bl.a. gennemsigtighed, gode arbejdsforhold,
smidiggørelse og miljø. Og så er det vigtigt for hende, at der er enighed i bestyrelsen, da det ikke er formanden, som bestemmer alene.
Herefter gik man over til skriftlig afstemning.
Resultatet blev følgende:
Trina 196 stemmer
Abdul 5 stemmer
Dermed er Trina foreningens nye formand pr. 1.1.2025.
12. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer for en 2-årig periode
Kenan Vural, Poppellunden 11, Genopstillede
Ulrik Peetz, Poppellunden 3, Genopstillede, men udtræder af bestyrelsen, såfremt Trina blev valgt som formand *
John Christensen, Egelunden 27 – Genopstillede ikke
*2 fra samme husstand kan ikke sidde i bestyrelsen samtidig.
Der manglede således mindst 1 måske 2 nye bestyrelsesmedlemmer.
Da Trina blev valgt som formand, udtræder Ulrik af bestyrelsen. Kenan blev genvalgt, og der skulle således vælges yderligere to nye bestyrelsesmedlemmer.
Bilal Corap, Fyrrelunden 2 og Henriette Krestensen, Granlunden 103 stillede op og blev begge valgt for en 2-årig periode.
13. Valg af 3 bestyrelsessuppleanter
Benny Vahl-Møller, Fyrrelunden 101 – Genopstillede
Claus Daugbjerg, Fyrrelunden 14 – Genopstillede
Bente Dahm Johansen, Granlunden 131 – Genopstillede ikke
De to genopstillede blev valgt.
Der skulle vælges yderligere 1 bestyrelsessuppleant.
Anne Klitfod, Granlunden 115 meldte sig og blev valgt.
14. Valg af 2 interne revisorer
Bjarne Jensen, Fyrrelunden 18 – Genopstillede
Trina Peetz, Poppellunden 3 – Genopstillede ikke, såfremt hun blev valgt som formand.
Da Trina var valgt som formand, manglede der en intern revisor.
Max Haugaard Nielsen, Egelunden 51 meldte sig og blev valgt.
15. Valg af 2 revisorsuppleanter
John Hübner Andersen, Elmelunden 10 – genopstillede
Erik Hansen, Elmelunden 21 – genopstillede
Begge de genopstillede blev valgt.
16. Overrækkelse af gårdprisen
Gårdprisen gik til gård 12 – Poppellunden lige numre.
Pernille begrundede prisen således:
”Prisen går til en gård som ikke gør så meget væsen af sig selv. Legepladsen er velholdt uden at være prangende, og gården som helhed fremstår harmonisk. Man kan sige de går stille med dørene, og selv deres ansøgninger til legepladspuljen er beskedne. De vægter hyggen og fællesskabet omkring legepladsen, og har formået at få unge som gamle med.”
Der var mange fra gården til stede, og de fik samlet overrakt prisen på 8.000,-kr. og en buket blomster, som de var meget, meget glade for. Tillykke til dem.
17. Eventuelt
Næstformand Kenan Vural takkede alle de frivillige, der i løbet af året havde hjulpet til. Der lød også en stor tak til Pernille, Ulrik og John, som nu forlader bestyrelsen.
Rene Borresen, Bøgelunden 2 Opfordrede den nye bestyrelse til at tænke over papirforbruget i foreningen.
Seymanur Köse Cepe Egelunden 83 Har et meget lavt vandtryk på bruseren. Er det et generelt problem? Hertil svarede Pernille, at det er det ikke, og hvis det kun er den ene hane, så ligger problemet hos dem og ikke i foreningens rør. En grundejer svarede at der var et kendt problem med tilkalkning af vandrørene i bøjningen ud til badeværelset.
Dirigenten takkede herefter for en god og rolig aften.
Dirigentens tiltrædelse af referatet: Referent
____________________________ __________________________
Henrik Brunsgaard Dreyer Maia Munch
Formand for grundejerforeningen Referent
____________________________ __________________________
Pernille Møller Marianne Flindt
Den 08. januar 2025