Nyhedsbrev 2024 – 14
Til Grundejerne i Grundejerforeningen
Strandgårdsparken
16. december 2024
Tilmeld dig Nyhedsbrev på mail – og læs Nyhederne mens de er friske!
Tilmeld her: https://strandgaardsparken.dk/nyhedsbrev/
Nyhedsbrev 2024 – 14
Nyhedsbrevet informerer om:
- Affaldsordningen-seneste nyt.
- Åbningstider jul-nytår.
- Generalforsamlingen 28. nov.
- Udbetaling/opkrævning af varmepenge.
- Fjernvarmepriser 2025.
- Fyrværkeri.
- Tak 😊
1. Affaldsordningen-seneste nyt.
Som vi tidligere har skrevet om, har Ishøj Kommune besluttet at der kun hentes affald hver 14. dag fra næste år.
En beslutning som vi fra start af har stillet spørgsmålstegn ved, da vi ikke som i villaerne kan få en ekstra beholder/eller en større beholder, eller som i boligselskaberne kan etablere affaldspladser til fælles opsamling.
Der kan tilkøbes ekstra sække, men udfordringen er hvor de skal stå, for de må ikke stå frit. En løsning kunne være det 3. affaldsrum, som mange allerede har. Alternativt kan man så tilbygge et 3. rum, hvis man har behov for ekstra sække, og kun har 2 rum på nuværende tidspunkt.
Det kunne også være en mulighed med en ekstra beholder (mini), som skulle stå på egen matrikel, dvs. ved hoved- eller bryggersdør, men her er udfordringen om kommunen vil betale skraldemændene for at hente dem, for vi kan jo ikke stille dem ud på parkeringspladsen når de skal tømmes…
Dertil kommer at man nu også påpeger at sækkene ikke må være for tunge, hvilket man ikke mener er et problem hos os, men det kan det gå hen og blive hvis skraldemændene håndhæver det, især fordi det er den dobbelte mængde affald der skal hentes ved en tømning fremover.
I morgen får alle et brev i E-boks fra kommunen vedr. en overgangsordning. Dvs. at vi får hentet affald i sække hver 14. dag og man kan købe ekstra sække/mærkater for 150 kr. for 4 stk.
Bestyrelsen vil så i januar tage stilling til om der skal indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling, hvor fremtidige løsningsmuligheder drøftes, så vi forhåbentlig selv får noget at skulle have sagt omkring den endelige løsning.
Vi er fuldt ud bevidste om at selv om 170 husstande på nuværende tidspunkt har frivillig 14. dags tømning, så vil mange husstande ikke kunne klare sig med 1 sæk til restaffald på 14 dage, slet ikke hvis man har blebrugere i husstanden. Det hjælper naturligvis at sortere sit affald og gå på Containerpladsen med det, men det løser det ikke for alle husstande.
Derfor er det vigtigt at vi arbejder videre på at få en holdbar løsning i fremtiden, så du hører mere i det nye år.
Har du spørgsmål til overgangsordningen eller brevet du får i E-boks skal disse rettes til Vestforbrændings kundeservice 44 85 70 00, hvor du også kan bestille ekstra sække/mærkater.
2. Åbningstider jul-nytår.
Kontoret er bemandet d. 23, 27, og 30 dec. Øvrige dage er der lukket. Bestilling af udlejning er sidste chance nu!
Containerpladsen holder lukket d. 24. og 25. december, samt d.1. januar, ellers er der åbent som vanligt.
3. Generalforsamlingen 28. nov.
Trina Peetz, Poppellunden 3, blev valgt som ny formand.
Nye bestyrelsesmedlemmer blev Bilal Corap, Fyrrelunden 2 og Henriette Krestensen, Granlunden 103.
Loppen skal fortsætte og fik lige nøjagtig valgt 8 frivillige.
Alle nyvalgte tiltræder pr. 1. januar.
Fastelavnsudvalget og Loppemarkedsudvalget kunne ikke samle nok frivillige, men er du interesseret kan du melde dig til kontoret.
4. Udbetaling/opkrævning af varmepenge.
Udbetaling/opkrævning sker d. 5. januar med opkrævningen af kontingent m.v. og vær derfor opmærksom på at det mod – eller medregnes kontingentet m.v.
Vi er i gang med at behandle de få klager der er kommet over varmeopgørelserne og vi forventer at de bliver besvaret inden jul.
5. Fjernvarmepriser 2025.
Vi har endnu ikke modtaget de endelige takster for 2025 fra Ishøj Forsyning, men stigningen bliver på mindst 15%, og det betyder at der vil blive lavet en regulering af opkrævningen på aconto varme med virkning fra 1. januar, den vil dog først blive effektueret fra 1. februar og så bliver det med tilbagevirkende kraft.
6. Fyrværkeri.
Tag hensyn til mennesker og dyr omkring dig; følg lovgivningen og skyd kun fyrværkeri af d. 31.12. og d.1.1.
Husk at rydde op efter dit, og dine gæsters, fyrværkeri, hvad enten det er på parkeringspladser, stier eller plæner 😉
Saml affyret fyrværkeri op, og smid det i dit restaffald, eller aflever det på Containerpladsen.
Containerpladsen modtager IKKE ubrugt fyrværkeri.
7. Tak 😊
Jeg vil gerne takke for alle de søde hilsner jeg har modtaget ifm. med min fratræden, og ønske jer alle alt det bedste fremover.
Samtidig vil jeg gerne byde Trina velkommen som ny formand, jeg tror på at hun vil løfte opgaven til glæde og gavn for os alle, så husk at være søde ved hende også 😉
Med ønsket om en glædelig jul og et rigtig godt nytår,
Mvh.
Grundejerforeningen Strandgårdsparken
Pernille Møller
Formand