Nyhedsbrev 2024 – 04
Til Grundejerne i Grundejerforeningen
Strandgårdsparken
17. april 2024
Tilmeld dig Nyhedsbrev på mail – og læs Nyhederne mens de er friske!
Tilmeld her: https://strandgaardsparken.dk/nyhedsbrev/
Nyhedsbrev 2024 – 04
Nyhedsbrevet informerer om:
- Rettelse til Nyhedsbrev 2024-03-gæstepladser
- Kvartalsspuling torsdag d. 18. april
- Sand til sandkasser skal bestilles nu
- Brugerundersøgelse-bredbåndet
- ”Loppen” er kommet godt fra start
- Frugtbedene får nye skilte
- Den daglige drift.
1. Rettelse til Nyhedsbrev 2024-03-gæstepladser.
I sidste Nyhedsbrev skrev jeg at gæstepladserne er forbeholdt folk med en aftale i gården, det var en dum formulering, for det skal bare være med en grundejer i bebyggelsen, dvs. man kan som gæst godt holde i en anden gård end den man besøger. Dette gælder selvfølgelig også grundejere med flere biler, som kan holde i andre gårde end deres egen. Gæstepladserne har ikke ændret vejstatus, og er derfor stadig privat fællesvej, og helt principielt må folk udefra godt holde der. Det skal de bare helst ikke vide 😉
Enkelte grundejere har påtaget sig rollen som privat-politi, og det skaber mere splid end det gavner. Hold fokus på jeres egne pladser, og husk på at resten er til fælles afbenyttelse, uanset om det er firmabiler, varevogne, gæster eller grundejere fra andre gårde.
2. Kvartalsspuling torsdag d.18. april.
Ishøj Forsyning spuler atter spildevandsledningerne ml. kl. 7-14, så husk at lukke toiletlåg og dække afløb til.
3. Sand til sandkasser skal bestilles nu.
Ønsker I nyt sand til gårdens sandkasse, skal dette bestilles NU, og senest d. 29. april. Bestiller du herefter vil I ikke få leveret sand i år. Sandet leveres på parkeringspladsen ml. d.6.-8. maj og I skal selv udskifte det med det gamle sand. Gammelt sand afhentes så d.13.-14. maj.
4. Brugerundersøgelse-Bredbåndet.
Vi har driftsaftale af vores bredbånd med Norlys (tidl. Stofa), og det er tid til at evaluere om vi skal fortsætte med dem, eller skifte leverandør. Vi sender derfor et spørgeskema ud, på helt gammeldags papir, og det skal så afleveres i kontorets postkasse, eller til Åbent Hus d. 1. juni.
Der trækkes lod om et gavekort på 200 kr. til Ishøj Centeret blandt de udfyldte skemaer, lodtrækningen
Finder sted d. 1. juni ved Åbent Hus-arrangementet.
5. ”Loppen” er kommet godt fra start.
Vores genbrugscontainer ved Containerpladsen er kommet godt fra start, og der vil blive justeret løbende, til hvad og hvordan den bruges, men husk at du kan aflevere ting som ikke fejler noget, til glæde for andre. Mange ting når kun at stå i få minutter før de er hentet af en ny glad ejer.
6. Frugtbedene får nye skilte.
På firkantsarealerne mellem lundene har vi gennem de seneste 12 år lavet frugtbede med æbler, pærer, ribs, solbær og stikkelsbær. Det har hele tiden været planen at der skulle opsættes skilte, det er bare blevet sat på ”hold” mange gange pga. travlhed… Men nu sker det, og så kan man gå tur og læse hvornår man kan plukke hvad, og sørme også hvad det er godt til 😊
Mellem Granlunden og Tjørnelunden er endnu ikke etableret bede, men de forventes etableret i løbet af sommeren, og så er det bare med at finde sylteglassene frem…
7. Den daglige drift.
Foråret er over os, og Driften er i fuld gang med reetablering af hækkeplanter i stamvejsbedene, efter der er blevet gravet, samt at sætte skilte i frugtbedene, og luge ukrudt.
Containerpladsen oplever øget travlhed, der ryddes op på lofter, i skure og haverne. Husk at sortere dit affald INDEN du går på Containerpladsen, ellers opstår der lange køer, mens du spærrer med trækvogn eller bil.
Der er ryddet fuldstændig op på kontoret, og vi har nu indledt ansættelsesprocedure for en ny kontorassistent. Det bliver formentlig en ny konstellation, med bogholderiet udliciteret, og vi ændrer også åbningstiderne, når vi altså åbner op igen 😉
Bestyrelsen er i fuld gang med at planlægge Åbent Hus, der vil blive masser af aktiviteter, med bl.a. hjerteløbere & demonstration af hjertestartere, udstilling af maskinparken, forskellige konkurrencer i bl.a. affaldssortering, informationsboder om Parkering/Ladeløsninger, Affald, Vilde Haver mm, og selvfølgelig vores berømte grill.
Det sker lørdag d. 1. juni fra kl. 10-14. Særskilt invitation omdeles, når vi nærmer os.
I samarbejde med ”Ishøjs Vilde haver” er bestyrelsen og driften i gang med at kigge på mulighederne for kvashegn og et vandhul på Lundestien, det bliver rigtig spændende og der vil også være en stand ved Åbent Hus om dette og biodiversitet i private haver.
Vi har lovet at lægge plæne til et undervisningsprojekt, hvor driftsmedarbejdere fra andre foreninger i Ishøj, skal komme og lære at passe ”vildt” græs. Det skal de d. 10. juni, så indtil da bliver græsset ved Lundestien, på stykket fra Ishøj Stien og hen til stykket ud for Fyrrelunden 60 ikke klippet, så det kan få lov til at blive rigtig langt. Jeg understreger lige, at det ikke er et permanent tiltag 😉
Vi mangler frivillige til Åbent Hus d. 1. juni, gerne til at stå i grillen/caféen, til forefaldende arbejde, også gerne hjælp til opstilling og nedpakning, bare skriv en mail til kontoret.
Har du idéer/emner du synes vi skulle tage med på Åbent Hus så skriv til os, og hvad vi ser hvad vi kan gøre.
Mvh.
Grundejerforeningen Strandgårdsparken
Pernille Møller
Formand